Taallakin on tanaan vapaapaiva, koska on Memorial Day. [Hetkinen, googlaan lisatietoa... en tieda oikein miksi sita vietetaan. Joo no oikein arvasin, puolustusvoimien uhrien muistopaiva.] Taalla kuulemma on tapana jarjestaa ruokajuhlat tanaan. Ajattelin kuitenkin itse olla jarjestamatta juhlia, koska en oikein tieda kenet kutsuisin. laugh

Olen kaynyt ahkerasti joogassa viime paivina - on niin helppo menna tuohon 5 minuutin kavelymatkan paahan ja tulee nahtya ihmisia, vaikka eipa siellakaan tietenkaan paljon jutustella. Vuokraisantani on tosi sosiaalinen ja se on kylla hauskaa, han kertoilee minulle kaikenlaista amerikkalaisista tavoista ja lahistolla olevista kivoista paikoista. Sen lisaksi olen jo saanut maistaa hanen tekemaansa linssisoppaa, butter breadia ja jaatelokakkua. Tai no jaatelokakku oli kylla naapurin miehen tekemaa. Eilen aamuna kun menin aika myohaan syomaan aamiaista, han oli jattanyt minulle palan juuri tekemaansa butter breadia, jota syodaan vaahterasiirapin kanssa. Aika tuhti makea aamiainen.

Lauantaina olin kavelemassa Cambridgessa. Olin ensin yrittanyt menna katsomaan Euroviisuja sellaiseen euroviisunkatselujuhlaan, mutta en ehtinyt ovea pidemmalle kun huomasin, etta tunnelma oli todella vaisu - ei mitenkaan verrattavissa Hollannin hauskoihin euroviisuillanistujaisiin. Niinpa kaannyin saman tien kannoillani ja lahdin takaisin 30 asteen helteeseen ja lempipaikkaani, Coop-kirjakauppaan Harvard Squarelle. Siella on pienia poytia, joissa saa istua lukemassa kirjoja. Tuntuu aina silta kuin menisi muutaman vuosikymmenen ajassa taaksepain.

Eilen kavin Duck Tours -kiertoajelulla ihan oikeana turistina. Se jarjestettiin toisen maailmansodan aikaisella Duck-kulkuneuvolla (katso linkki), joka kulkee maassa ja vedessa. Opas oli aika hauska ja huumori yllattavan sarkastista amerikkalaiseksi huumoriksi. Kiertelimme Charles-joella ja Boston naytti tosi hienolta.

Perjantaina juttelin paikallisen pomoni kanssa puhelimessa; en ollut ehtinyt nahda hanta koko viikkoon ja han soitti autosta jutellakseen viela tutkimusprojektista ennen pitkaa viikonloppua. Aika haastavaa oli jutella kohisevassa puhelimessa amerikan englanniksi uuden projektin metodeista nopeasti ideoivan puolituntemattoman ihmisen kanssa... No, ensi kerralla se on varmaan helpompaa. Tai sitten ei. Ainakin olen saanut projektin hyvin kaytiin kirjallisuushaun ja metodien suunnittelun suhteen. Ideoinnin lisaksi olen jo kirjoittanutkin pitkat patkat johdantoa ja metodeja tulevaa artikkelia varten. Toivottavasti tulevalla viikolla paasemme analysoimaan dataa.

Kurkku on vahan kipea tanaan, ehka sen takia, etta 30 asteen kosteassa helteessa on ollut pakko turvautua ilmastointiin, johon suomalaisparka ei ole tottunut.

Rocco-koira makoilee taas minun huoneeni lattialla. Melkein voisi alkaa tykata koirista kun noin kilttia koiraa katselee. wink Mutta eipa nuolaista ennen kuin tipahtaa - katsotaan ensi syoko se esimerkiksi mun kengat tulevan 5 kuukauden aikana.